Denizli’nin hedefi ABD pazarında büyümek!

Denizli İhracatçılar Birliği (DENİB) Başkanı Hüseyin Memişoğlu, Bloomberg HT canlı yayınında sektörel değerlendirmelerde bulundu.

‘Hem istihdam dostu ve hem katma değeri yüksek’

Denizli’nin havlu, çarşaf, bornoz anlamına geldiğini ve kentin ev tekstilinin merkezi olduğunu belirten Memişoğlu, “Türkiye’nin başka illerinden yapılan ihracatlar, tanınmış markaların yaptığı ihracatların da üretimlerinin çok önemli bir bölümü Denizli’den yapıldığı için şunu çok rahatlıkla söyleyebiliriz, Türkiye’den yapılan havlu, bornoz ve çarşaf ihracatının yüzde 90’dan fazlası şehrimizde üretiliyor.” dedi.

Enflasyon karşısında düşük kalan döviz kurlarına rağmen sanayicinin ihracat için mücadele ettiğini kaydeden Memişoğlu, şunları söyledi:

“Tekstil sektörünü diğer yerlerden ayıran bir özellik kilogram ihracat değerinin yüksek olması.  Türkiye’nin ihracat birim değeri 1,49, Denizli’nin ihracat birim değeri 2,08, ama bu havlu-nevresim grubuna geldiğinde 10 doların üzerine çıkıyor. Hazır giyimde ise 15 doların üzerinde. Hem istihdam dostu, hem kilogram değeri yüksek bir ürün üretiyoruz.”

‘ABD pazarındaki payımız yüzde 6’ya çıktı’

Denizli ihracatının yüzde 60’ının Avrupa Birliği ülkeleri ve İngiltere’ye gerçekleştirildiğini, ardından da ABD’nin geldiğini belirten DENİB Başkanı, “Amerika’nın havlu ithalatında ülkemiz 4. sırada. Ama maalesef aradaki makas biraz açık. Hindistan yüzde 38 ile birinci, Pakistan ve Çin yüzde 25 ve yüzde 26 ile yer değiştiriyorlar. Bizim oranımız geçen sene yaptığımız çalışmalarla yüzde 4’ten yüzde 6’ya çıktı. Amerika pazarına yapacağımız çalışmalarla Amerika’daki pazar payımızı çok büyük oranda artırabileceğimizi düşünüyoruz.” diye konuştu.

Zincir marketlerde Türk avlusunun bir karşılığı olduğunu, son 10 yılda da özellikle online alışverişin gelişmesiyle pazarın arttığını ifade eden Memişoğlu, “Payımızı arttırıyoruz ama maalesef Türk firmalarımız kendi aralarındaki rekabet dolayısıyla birbirlerine zarar verebiliyorlar. Açıkçası bu da bizi üzen bir faktör. Bu anlamda da firmalar arasında çalışmalar yapıyoruz” dedi.

“Havlu Türk’tür” sloganıyla çalışmalara devam ettiklerini söyleyen Memişoğlu, hedeflerine ilişkin şu bilgileri verdi:

‘Türkiye ABD pazarında ikinci sıraya gelebilir’

“Hedefimiz yüzde 10’un üstüne çıkmak Amerika’daki pazar payında. Bunu 3 sene içerisinde başarabilirsek Denizli’deki birçok makina dolacak ve işsiz kalmayacak demektir. Bu son derece kıymetli ve önemli. Eğer yüzde 10’u yakalarsak, Pakistan ve Çin de buralarda kalırsa o zaman onların önüne geçerek belki de ikinci en yüksek ithalat yaptıkları ülke konumuna gelebilir Türkiye.”

ABD’nin Çin ve Hindistan’a yönelik son vergi politikasının ardından Türkiye’ye aşırı bir ilgi olduğunu gözlemlediklerini kaydeden Memişoğlu, “Oradaki birçok tanınmış firmadan, gerek online şirketler gerekse zincir marketlerden satın alma heyetleri geldi. Onları biz burada Denizli’de dolaştırdık, firmalarla görüşmeler yaptılar, ama Amerika’da iş bir günde olmaz, Amerika’da açıkçası bir işin oluşması için ne yazık ki en az 2-3 seneye ihtiyaç vardır. Ama bu vergilerin oturmasıyla payımızın daha da artacağını düşünüyoruz. Bu arada da biz Türk havlusunun algısını yükselterek, Türk havlusuyla bugün nasıl bir İtalyan ayakkabısının marka değeri varsa ve fiyat olarak karşılık buluyorsa Türk havlusunun da marka olarak bir değer bulmasını ve aranan bir marka olması için çabalıyoruz” ifadelerini kullandı.

Başa dön tuşu