AB, elektrikli araç piyasasında yerli pil üreticilerini desteklemeye hazırlanıyor

Brüksel’de düzenlenen Avrupa otomotiv endüstrisinin geleceğine ilişkin toplantının ardından konuşan Avrupa Komisyonu Başkanı Ursula von der Leyen, özellikle pil üretimi konusunda Avrupa’nın daha dirençli hale gelmesi gerektiğini vurguladı. “Kendi üretim kapasitemizi genişletirken, ithal pillerin daha uygun maliyetli olduğunu görüyoruz ve bu durum rekabet açısından bir zorluk oluşturuyor.” dedi.
Von der Leyen, AB’nin pil üreticilerini desteklemenin yanı sıra Avrupa’da üretilen pil hücreleri ve bileşenleri için kademeli olarak içerik gereklilikleri getireceklerini belirtti. von der Leyen, “Elektrikli araç pillerinin maliyetinin yükselmesine izin veremeyiz, ancak yeni bağımlılıklar da yaratmamalıyız. Bu nedenle doğrudan destek mekanizmalarını değerlendiriyoruz. Aynı zamanda bürokrasiyi azaltarak düzenlemeleri sadeleştirmeye devam edeceğiz.” diye ekledi.
Avrupa Komisyonu Başkanı, kıtanın otonom sürüş teknolojilerinde yazılım ve donanım açısından önemli bir atılıma ihtiyacı olduğunu vurgulayarak, bu alanda küresel rekabetin yoğunlaştığını ve AB’nin daha hızlı hareket etmesi gerektiğini belirtti. Bu doğrultuda, sektör oyuncularının bir araya gelerek güçlerini birleştireceği bir “endüstri ittifakı” kurulacağını duyurdu.
Von der Leyen, ayrıca Avrupa’da otonom sürüş teknolojilerinin yaygınlaşmasını hızlandırmak için büyük ölçekli pilot projelerin başlatılacağını ifade ederek, “Hedefimiz net: Otonom araçları Avrupa yollarında daha hızlı görmek istiyoruz.” dedi.
Toplantıda, otomotiv sektörünün temiz mobiliteye geçiş sürecinde daha fazla esneklik talep ettiği de gündeme geldi. Von der Leyen, iklim hedeflerine bağlı kalmanın önemli olduğunu vurgularken, aynı zamanda sanayinin öngörülebilirlik ihtiyacını da göz önünde bulundurduklarını belirtti.
Özellikle 2025 yılı emisyon hedefleri ve şirketlerin uyumsuzluk durumunda karşı karşıya kalacağı cezalar konusunda, Komisyon’un daha dengeli bir yaklaşım benimsemeyi planladığını ifade etti. Bu doğrultuda, bu ay içinde CO2 Standartları Yönetmeliği’nde değişiklik önerisinde bulunacaklarını duyurdu.
Yeni düzenlemeyle birlikte, şirketlere yıllık hedefler yerine, emisyon azaltım hedeflerine ulaşmaları için üç yıllık bir uyum süresi tanınması öngörülüyor. Von der Leyen, “Hedeflerimiz değişmeyecek ancak sektörün daha fazla hareket alanına sahip olmasını sağlayacağız.” dedi.