Hazır giyimde toparlanma umudu 2026’ya kaldı

Ege İhracatçılar Birliği (EİB), 2025 yılının ilk altı aylık dönemine ilişkin değerlendirme toplantısını bugün EİB Konferans Salonu’nda gerçekleştirdi. Toplantıda sektör temsilcileri, ihracat performansına dair önemli açıklamalarda bulundu.
Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (EHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Burak Sertbaş, sektörün 2025’in ilk yarısını zorluklarla geçirdiğini belirterek, “2024’ten miras kalan yapısal sorunlar bu yıl da etkisini sürdürdü” dedi.
Hazır giyim ihracatı yüzde 6 geriledi
Sertbaş, iç piyasada yüksek maliyetler ve enflasyonla uyumlu olmayan döviz kuru, dışarıda ise Avrupa pazarındaki durgunluk ve bölgesel savaşların etkisiyle zor bir dönem geçirdiklerini ifade etti.
Hazır giyim sektörünün Türkiye genelinde ihracatının, 2025’in ilk altı ayında bir önceki yıla göre yüzde 6 azalarak 8,1 milyar dolar seviyesinde kaldığını açıkladı. Bu düşüş, 563 milyon dolarlık bir kayba işaret ediyor.
Sertbaş, “Mevcut koşullar değişmezse, yılı 16,2 milyar dolar civarında tamamlamayı bekliyoruz. Oysa 2022’de pandemi sonrası toparlanmayla 21 milyar dolar seviyesine ulaşmıştık” diye konuştu.
İstihdamda büyük kayıp: 200 bin kişi
Sektördeki düşüşün istihdama da yansıdığını vurgulayan Sertbaş, “Son iki yılda hazır giyimde 145 bin, tekstille birlikte 200 binin üzerinde istihdam kaybı yaşandı. Bu, binlerce ailenin geçim sıkıntısı ve işletmelerin kapanması demek” ifadelerini kullandı.
‘Toparlanma 2026’ya kalacak’
Sertbaş, neredeyse her gün bir konkordato ya da iflas haberiyle karşılaştıklarını belirterek, sektörün toparlanmasını 2026’ya ertelemek zorunda kaldıklarını söyledi. Ancak umutsuz olmadıklarını belirterek, “Türkiye, 17,9 milyar dolarlık hazır giyim ihracatıyla dünyada 5’inci, AB pazarında ise 3’üncü sırada. Katma değerli üretimde hala güçlüyüz” dedi.
Yeni pazarlara odaklanma stratejisi
Zorlu koşullara rağmen ihracatı artırmak için yeni adımlar atacaklarını belirten Sertbaş, şu planları paylaştı:
Premiere Vision New York (15-16 Temmuz) ve Fashion SVP Londra (18-19 Kasım) fuarlarına katılım,
Rusya pazarına yönelik yeni girişimler,
ABD ve Avrupa’da müşteri temaslarının artırılması.
Sertbaş, “Zor bir dönemden geçiyoruz ama bu zorlukları daha önce de aştık. Sürdürülebilir üretim ve pazarlama stratejileriyle krizden güçlenerek çıkacağız” mesajını verdi.
(Kaynak: Ege’de Son Söz)